حمید عبداللهیان

استاد

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/07/19

حمید عبداللهیان

دانشکده علوم اجتماعی / علوم ارتباط‌ات‌ اجتماعی‌

رساله های دکتری

  1. تحلیل وضعیت نفوذ و اثرگذاری اخبار جعلی در توئیتر فارسی؛ سنجش اثرگذاری نیروهای سایبری در هسته و مرکزیت شبکه گفتگو در دوران کرونا و شناسایی جغرافیای سیاسی، رفتارها و قالب بندی محتوایی این نیروها
    امیرعلی تفرشی 1402
  2. بازنمود و برساخت هویت های ایرانی و کانادایی در اجتماعات برخط مهاجران؛ ایرانیان ساکن کانادا در شبکه های اجتماعی مجازی
    مرتضی شمس 1402
  3. فاجعه و حافظه؛ مطالعه تجربه زیسته مردم سرپل ذهاب در خلال جنگ و زلزله
    مینو سلیمی 1400
  4. فرهنگ شهرگی در فضای رسانه ای ایران
    فایق حسینی 1399
  5. مطالعه ای درباره الگوهای مسلط روابط عمومی در دو شرکت مخابراتی سیریاتل و ام تی ان در سوریه: ارزیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از پیام های تبلیغاتی و رسانه ای
    رزان ریشه 1399
  6. مطالعه نقش شبکه های اجتماعی در توانمندسازی زنان برای مشارکت در فرآیند توسعه اجتماعی ایران
    نیلوفر هومن 1398
  7. شناسایی و تحلیل نقش همگان ها و کردارهای شبکه ای در شکل گیری میدان سیاست و منازعه قدرت در توئیتر فارسی
    حسین کرمانی 1398
  8. تداوم و تحول نظام مالکیت آب در روزگار قاجاریه
    مهدی میرزایی 1398
  9. شناخت شاخص‌ها و بیانگرهای اجتماعی نظام بهره‌برداری خانوادگی پایدار و ارزیابی امکان احیای آن
    معصومه شفعتی 1398
  10. مطالعه روایت‌ جنگ ایران و عراق در رمان‌های ایرانی: مقایسه رمان‌های منتخب در دوره زمانی (1384-1360) و (1394-1384)
    شعبان پیرحیاتی 1398
  11. بکارگیری تکنولوژیهای ارتباطات و اطلاعات در راستای دستیابی به توسعه پایدار محیط زیست ایران: مطالعه نگرش فعالان محیط زیست و شهروندان
    زهرا اسدی 1397
  12. مطالعه‌ی دریافت کودکان 9 تا 12 ساله از مفاهیم انتقادی پویانمایی‌ها
    مانیا عاله پور 1397
  13. مطالعه‌ای در حوزه ارتباطات سلامت؛ شناسایی صورتبندی‌های گفتمانی تولیدات سینما و تلویزیون ایران در مورد بیماری اچ.آی.وی./ایدز
    عاطفه آقایی 1397
  14. طراحی مدل مدیریت شبکه های اجتماعی داخلی با رویکرد فرهنگی
    حجت اله نیکی ملکی 1396
  15. منظر ذهنی تهران در سینمای ایران مطالعه آثار سه نسل از فیلمسازان سینمای ایران
    بهارک محمودی حنارود 1396
  16. تلویزیون خصوصی و چالش مشارکت در تدارک کالای عمومی در افغانستان
    سیدنجیب الرحمن حدید 1396
  17. مطالعه ای درباره ارتباطات علمی عمومی: تحلیل نقش مجله های علمی عمومی دردرک عامه از علم در ایران
    سیده زهرا اجاق 1396
  18. ” مطالعه مصرف اینترنت و تعاملات و ارتباطات درون خانوادگی در ایران" :با تاکید بر پیامدهای عضویت در شبکه اجتماعی فیس بوک بر روابط بین زوجین
    حسین حسنی 1396
  19. تحلیل نفوذ پیام های تبلیغات سیاسی رادیویی بر رفتار انتخاباتی رای دهندگان در نیجریه
    علی صالح ماچیکا 1396
  20. مطالعه پوشش خبری رسانه ها و دموکراسی در بنگلادش
    سهیل احمد 1396
  21. انگاره های بین فرهنگی آمریکائیان از مردم ایران
    احسان شاه قاسمی 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. بررسی رابطه بازی های رایانه ای و ارتباطات بین فردی نوجوانان
    مجید شمسه 1403
  2. استفاده جوانان عراقی از برنامه های ارتباط اجتماعی از طریق گوشی های هوشمند و بازتاب آن در ارزیابی اخبار: اجرای نظرسنجی بر روی نمونه ای از مردم در بغداد
    علی عبدالحسن خماط العباس 1402
  3. طراحی الگوی ارتباطات سلامت بیماری های مقاربتی، مطالعه موردی زنان مبتلا به بیماری های مقاربتی ساکن تهران
    سولماز علی محمدی 1402
  4. مطالعه سقط جنین های ارادی و تجزیه زیسته زنان (مطالعه موردی زنان ساکن تهران)
    مریم فلاح 1402
  5. بازنمایی زنان در برنامه‌های ماهواره‌ای مطالعه موردی برنامه سمت نو
    علی قمی الاصل 1401
  6. مطالعه رابطه میان رسانه ها وجراحی های زیبایی وارایش صورت
    محمدرضا وکیلی قاضی جهانی 1401
  7. پیامدهای ورود کلان داده و یادگیری ماشین به مبانی منطقی علوم اجتماعی
    ارسلان ابراهیمی 1401
  8. مطالعه پیامدهای سازنده و مخرب نقش فیسبوک در روایت های افراطی در افغانستان
    سید سرور هاشمی 1400
  9. هویت‌یابی مصرفی تحت تاثیر رسانه‌های جمعی، مورد مطالعه زنان خانه‌دار
    سمانه محمودی 1400
  10. نقش شبکه ها در کار آفرینی زنان
    فاطمه نظیری فیروزسالاری 1399
  11. ارزیابی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی در بستر شبکه های اجتماعی
    نرجس عابدی نژاد 1399
  12. مطالعه نشانه شناختی در مورد عملیات نمادین کاربران عمانی اینستاگرام
    ام کلثوم العجمی 1398
  13. مطالعه شکل گیری رهبران فکری در شبکه های اجتماعی (مطالعه موردی شبکه توئیتر)
    رضا دهقان نیری 1398
  14. مطالعه پدیده پاکت قهوه ای در روزنامه نگاری ایران تبیین میزان و دلایل پذیرش هدیه از سوی روزنامه‌نگاران
    ساناز نقی زاده گلیانی 1398
  15. مطالعه تحقق ویژگی های حوزه عمومی در رسانه اجتماعی توییتر با استفاده از روش تحلیل شبکه
    سها صالح 1398
  16. بازنمایی مفاهیم دینی در یازدهمین و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطالعه روزنامه های کیهان و شرق
    ریحانه حافظی 1398
  17. زبان اینترنتی فارسی: تولد یک گونه زبانی جدید در بستر شبکه های اجتماعی آنلاین
    سمیه چایچی 1397
  18. گفتمان. هویت. ایدئولوزی (بازنمایی هویت ایران در بی بی سی)
    ندا مختاری 1397
  19. بازنمایی مرد سالاری در سینمای ایران
    الهام میرزائی مقدم 1397
  20. بازنمایی تصویر دانشمندان در هالیوود
    محمدعباس جوادی نوبندگانی 1397
  21. گفتمان رسانه ای داعش و همبستگی ملی عراق
    هدیل الجواری 1397
  22. ارزیابی تاثیر رسانه های جمعی بر اعتماد اجتماعی روستائیان (مطالعه موردی بخش سوسن شهرستان ایذه)
    امین محمودی ده کهنه 1397
  23. مطالعه ارتباطات انسانی در خانه های ایرانی: مردم نگاری نقش معماری در ارتباطات انسانی، مطالعه موردی خانه های بوشهری
    پویا مرشدی 1396
  24. مطالعه فیسبوک به عنوان یک منبع خبر (مورد مطالعه: افغانستان)
    سکندر میهن یار 1396
  25. نقش شبکه‌های اجتماعی در جنبش نوین اجتماعی اقلیم کردستان عراق
    اسماعیل عبدالرحمن 1396
  26. ارزیابی وب سایت ها و وبلاگ های گردشگری ایرانی برای ژیدا کردن میزان تطابق یا عدم تطابق آنها با نیاز مخاطبانشان
    نعیمه لشکری 1396
  27. رسانه های اجتماعی و دیپلماسی عمومی 0.2 (مقایسه نوع کنش های ارتباطی دستگاه دیپلماتیک آمریکا و ایران در حوزه دیپلماسی عمومی تحت وب 0.2 ورسانه های اجتماعی
    سیدهادی سیدعسکری دولابی 1396
  28. تحلیل بر نحوه خوانش مخاطبان از ماهواره
    سمانه خواجونداحمدی 1396
  29. مطالعه خوانش مخاطبان ایرانی از رمان جنگ
    جواد یزدان پناه 1396
  30. شناسایی وتحلیل مکانیزم های فعالیت در فضای مجازی
    منصوره پیرگزی 1396
  31. بازنمایی زن در موسیقی رپ زیر زمینی
    منیژه فتحی 1396
  32. مطالعه حوزه عمومی واقع و مجازی درایران معاصر: مطالعه موردی فیس بوک و بالاترین (با تاکید بر عوامل فرهنگی)
    یاسین ویسی 1396
  33. سیاست ازدواج در ایران: مطالعه ارزش ها و ملاک های همسریابی در سایت اینترنتی طوبی
    زینب شفیعی 1396
  34. تحلیل انتقادی گفتمان سینمای کمدی ایران بعد از انقلاب اسلامی
    ایدا حسینی فر 1396
  35. تحلیل روایت تولیدات فرهنگی ایران هراسانه غربی (مطالعه موردی مجموعه های تلویزیونی 24 و ماموران مخفی)
    سهیل تقوی 1396
  36. مطالعه ای بر خوانش زنان کرد از برنامه های ماهواره ای با محوریت هویت قومی (مطالعه موردی: خوانش زنان کرد ایلامی از مستندهای شبکه نوروز)
    زهرا سهرابی 1396
  37. تحلیلی بر رابطه اینترنت و توسعه با تمرکز بر عملکرد فیس بوک و سرمایه اجتماعی در افغانستان
    عادله کبیری 1396
  38. رابطه تبلیغات تلویزیونی با شیوه زندگی طبقه متوسط در مزار شریف افغانستان بر اساس نظریه طبقه مرفه نورستین وبلین
    سید نبی سجادی 1396
  39. ارزیابی نظام رسانه ای در افغانستان کنونی با تاکید بر استقلال حرفه ای روزنامه نگاران رسانه های غیردولتی
    بشیر احمد بهروان 1396
  40. مطالعه مردم نگارانه ارتباطات انسانی و ارتباطات انسان با مکان و طبیعت در خانه های بافت تاریخی ابرکوه
    فروغ محمدی 1396
  41. مطالعه تجربه زندگی روزمره مردم در سبزه میدان تهران؛ مقاومت از نوع زندگی روزمره اقتصادی در سبزه میدان
    احمد کهربایی 1396
  42. تحلیل قدرت و مقاومت در شورایاریهای کلانشهر تهران از منظر مطالعات فرهنگی و رسانه
    ابراهیم علی پور 1396
  43. ارزیابی تبلیغات و جذب گردشگر در منطقه باری
    معصومه امیری راد 1396
  44. مطالعه تاثیر تلویزیون بر معنابخشی و عام سازی مفاهیم هویت ملی در افغانستان (مطالعه موردی: برنامه خبری تلویزیون های طلوع، آریانا، تمدن ، راه فردا، شمشاد، آیینه و ملی)
    سیدباقر حسینی 1396
  45. مقایسه میان شعارهای انتخاباتی رسانه ها (مطبوعات) و رای رای دهندگان اقلیم کردستان (انتخابات2013)
    شوقی محمود 1396
  46. تحلیل گفتمان ترانه مورد مطالعه: "ترانه های محبوب میان کاربران اپلیکیشن موبایلی رادیو جوان"
    زهرا کرمی 1396
  47. مطالعه حوزه عمومی در سینمای ایران
    فاطمه محمدی 1396
  48. گونه شناسی انواع خانواده های بازنمایی شده در فیلم های تلویزیونی - نسرین قوامی
    نسرین السادات قوامی 1396
  49. مطالعه انتقادی کنش کاربران
    حامد جعفرزاده 1396
  50. مطالعه نشانه شناختی کنش های نمادین کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
    حورناز کشاورزیان 1396
  51. مطالعه مفهوم جوان و جوانی در میدان سیاسی ایران ( پس از انقلاب مشروطه تا دهه چهل شمسی )
    شیرین کریمی 1396
  52. مطالعه مقایسه ای رفتارهای مصرفی کودکان دختر سه تا شش سال شهر تهران
    نیلوفر سعیدی 1396
  53. مطالعه تعامل قدرت و مقاومت در جهان معاصر: مردم‌نگاری تجربه راهپیمایی اربعین 1394
    سیدمحمد طباطبایی 1396
  54. مطالعه مقایسه ای میان تبلیغات تجاری در تلگرام و تبلیغات تجاری در تلویزیون
    نیلوفر ادیب نیا 1396
  55. تحولات نقش پدر در سینما
    محیا طالقانی 1396
  56. مطالعه خوانش جوانان افغانستانی مقیم ایران از برنامه‌های تلویزیون ملی ایران و رابطه آن با مولفه های سبک زندگی آنها
    فاطمه رضایی 1396
  57. سنجش سرمایه اجتماعی در شبکه های اجتماعی مجازی (مطالعه سرمایه اجتماعی دانشجویان ایرانی در شبکه اجتماعی فیسبوک و سنجش ارتباط با آن با مشارکت سیاسی و مشارکت مدنی آنها در دنیای واقعی)
    حسین کرمانی 1396
  58. ارتباطات میان فرهنگی کودکان کار با تکیه بر روابط اجتماعی- فرهنگی (مطالعه موردی کودکان خیابانی شاغل به تحصیل در مدرسه کوشای تهران)
    فاطمه حقیقت گو 1396
  59. تحلیل محتوای صفحات اجتماعی فیسبوک در افغانستان بر اساس نظریه حوزه عمومی هابرماس
    محمدراغب افتخاری 1396
  60. دوفضایی شدن ها و حفظ حریم خصوصی نوجوانان در شبکه اجتماعی فیسبوک: مطالعه موردی مقوله بندی انگیزه در به اشتراک گذاری اطلاعات
    زهرا گلستانه 1396
  61. جهانی شدن سفارشی شدن در تعامل انسان - رایانه، مطالعه ی موردی مرورگر فایر فاکس
    صدرا خسروی 1396
  62. مطالعه سواد دیجیتالی دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران و ارائه چهارچوبی برای ارتقاء سواد دیجیتالی
    محمد احمدی 1396
  63. مطالعه خوانش مخاطبان امریکائی از فیلمهای ضد اسلام هالیوود
    نیلوفر هومن 1396
  64. دو فضایی شدن، توسعه یا انقباض ارتباطات فرهنگی خانواده
    فاطمه شایسته 1396